הגדילו מכירות!

איך הגדלנו ללקוחה את המכירות פי 4?!
לרשום מייל וללחוץ על הכפתור האדום >

איך להגדיל את המכירות שלך בתקופת ה- Black Friday

ה Black Friday הוא אירוע המכירות הגדול ביותר בשנה, הוא מסמל את תחילת הקניות לחג המולד ותמיד בא אחרי יום ההודיה (Thanksgiving), ולמרות שמדובר לכאורה ביום שישי, חגיגות המכירות נמשכות עד ה Cyber Monday.

חנויות אונליין רבות מחכות לאירוע המיוחד הזה ומתחילות לתכנן את פעולות השיווק שלהן חודשים מראש כדי להפיק את המקסימום ממנו, חלקן מדווחות שהבלאק פריידי אחראי על 80% מכלל ההכנסות של החנות בכל השנה.

המבקרים נכנסים לחנות עם נכונות לקנות מה שמגדיל את אחוזי ההמרה משמעותית ומגדיל את הסיכוי כמובן לייצר הרבה יותר מכירות.

אנחנו ב – original concepts החלטנו לכתוב את המאמר הזה במטרה לעזור לכם להתכונן נכון ולהפיק את המירב בתקופה ה Black Friday ובכלל בתקופת חודש נובמבר שבו נמנים אירועים גדולים נוספים כמו ה  Shopping IL (חג הקניות הישראלי), חג הרווקים הסיני ו Cyber Monday.

אחרי שהשקענו בבניית אתר מכירות מעוצב, דינמי וגמיש, לא פחות חשוב לדעת הוא להשתמש נכון ביכולות האתר לטובת מקסום המכירות. 

הכנת החנות ל Black Friday

הצעד הראשון ליותר מכירות ב- Black Friday הוא הכנת החנות, המטרה היא להודיע למבקרי החנות שבבלאק פריידי אתם ההולכים לתת הנחות שוות יותר מבדרך כלל ולהניע אותם להירשם עם כתובת המייל שלהם כדי לקבל עדכון שמתחילים.

 שיטה זו תאפשר לכם להגדיל את רשימת התפוצה ולבנות קהל המעוניין ספציפית במבצעי הבלאק פריידי.

אז איך עושים זאת? הנה לכם כמה רעיונות:

סטריפ עליון\תחתון

Black Friday strip sale

הוסיפו סטריפ עליון באתר שלכם, רצוי שיהיה בצבעים מנוגדים לצבעי האתר כדי שיבלוט, אם רקע האתר שלכם בצבע לבן הוסיפו סטריפ בצבע כהה – כתבו שורה מסקרנת ומעודדת הרשמה, זה יכול להיות על מוצר הדגל שלכם למשל "רחפן פאנטום X ב 40% הנחה, את זה לא היית רוצה לפספס! קליק להרשמה!" או על מגוון מוצרים – משהו בסגנון: "חגיגת הבלאק פריידי | עד 70% הנחה | בעוד (כאן יהיה טייימר) הרשמו עכשיו".

תנסו לשחק עם המילים כדי ליצור חיבור עם הקהל שלכם, למשל אם אתם מוכרים מכוניות מהירות על שלט, טקסט בעל משמעות כפולה ייצור עניין וחיבור עם הגולשים, משהו בסגנון "עד כמה מהירים אתם? 90 מכוניות ב 90% הנחה. הרשמו שלא תשארו מאחור."

אפשרות נוספת היא למקם את הסטריפ בחלק התחתון של המסך, במקרה הזה הוא יהיה צף עם אפשרות סגירה כדי לא להציק לגולשים או להפריע לחוויית הגלישה.

פופ אפ

פופ-אפ

הקפצת הפופ אפ בעמוד הבית תגרום למצב שהרבה יסגרו אותו בלי להתייחס לתוכן שלו, לכן רצוי להקפיץ את הפופ אפ בטריגר מסוים, למשל בהוספת מוצר לסל או בביקור בקטגוריה מסוימת.

תוכלו גם לשים GIF צף באתר (בצד או למטה) למשיכת תשומת לב עם כיתוב של BLACK FRIDAY SALE, או כל דבר אחר שנראה לכם, שלוחצים עליה הפופ נפתח.

מה שאני מנסה להגיד זה, תנו ללקוחות שלכם להזמין את ההודעה במקום שהיא תתפרץ להם על המסך והם יתייחסו ויתמקדו במסר שברצונכם להעביר על ה Black Friday או בכלל.

טיפ של אלופים

הגרילו GIFT CARD מתנה לשימוש ב Black Friday, או אפילו כמה כרטיסים, כך תגדילו את ההרשמות.

קטגוריה יעודית בחנות + לינק בתפריט

תפתחו קטגוריה חדשה לבלאק פריידי והוסיפו לינק בתפריט שנקרא BLACK FRIDAY 2018, רצוי לשים אותו ראשון לפני כל הקטגוריות האחרות בתפריט או להבליט אותו בצורה מיוחדת (GIF או רקע שונה).

הקטגוריה יכולה לשמש אתכם גם לאיסוף מיילים לפני כניסת הבלאק פריידי וגם תשמש אתכם ממש בזמן הבלאק פריידי, הנה:

לפני הבלאק פריידי:

תעשו עמוד קטגוריה שכביכול "יפתח בעוד X זמן" תנו מסר והנעה לפעולה להרשם לקבלת עדכון שהקטגוריה נפתחת בבלאק פריידי.

במהלך הבלאק פריידי:

כאן תוכלו לשים את כל המוצרים שמשתתפים בבלאק פריידי, כמובן שהמוצרים יופיעו גם בקטגוריות אחרות (ורצוי שיהיה עליהם תווית BLACK FRIDAY), אבל אם תשימו את כל המוצרים בקטגוריה אחת אתם תעשו סדר למבקרי האתר ותנעימו את חווית המשתמש עבורם.

black-friday-category-example

טיפ: מומלץ להכין קטגוריה "מבצעי בלאק פריידי 2019" כבר לשנה הבאה, קטגוריה זו תהיה מוסתרת ולא תוצג בתפריט, המטרה שגוגל תאנדקס את העמוד (כי העמוד יהיה חלק ממפת האתר וגוגל כן תצליח להגיע אליו), העמוד יצבור וותק וכבר בשנה הבאה שגולשים יחפשו מבצעי בלאק פריידי 2019 יש סיכוי מאוד טוב שהאתר שלכם יעלה בתוצאות חיפוש. עוד דבר קטן, רצוי להוסיף עוד מילת מפתח למשל "מבצעי בלאק פריידי 2019 | מצלמות בהנחה עד 90%".

באנר בדף הבית

לפני הבלאק פריידי: פרסמו בבאנר את אירוע הבלאק פריידי הקרב בחנות שלכם, צרפו טיימר שמציג כמה זמן נותר להתחלה והוסיפו הנעה לפעולה להרשמה וקבלת תזכורת. הבאנר יכול להיות בנוסף לפופ אפ\סטריפ וכו' שתעשו באתר או רק הבאנר, מה שמרגיש לכם נכון. 

במהלך הבלאק פריידי: העלו תמונה עם מסר ברור כמו "48 שעות של טירוף! עד 70% הנחה! זה קורה עכשיו! SHOW NOW" והובילו את הגולשים לעמוד קטגוריה "Black Friday" שיצרתם.

banner-black-friday

משחק מקורי לבלאק פריידי

אם תעשו כמו כולם, אתם תראו כמו כולם. חשוב שתהיו מקוריים ותעשו את הדברים אחרת.

הנה לכם משהו מקורי.

משחק גלגל המזל!

גלגל המזל בלאק פריידי

הוסיפו פיצ'ר של גלגל המזל לאתר שלכם, על גלגל המזל יהיו הנחות של 10%, 20%, 25%, 35%, 50%, 80%, 100%, גיפט קארד 500 ש"ח (או כל הנחה אחרת שתקבעו, אתם קובעים את ההנחות).

כדי שהגולשים באתר יוכלו להשתתף ולסובב את גלגל המזל הם חייבים לשים את כתובת המייל שלהם.

אחרי שישימו את כתובת המייל שלהם גלגל המזל יסתובב ויעצור על הנחה כלשהי – זו תהיה ההנחה בה הם זכו.

אל דאגה, תוכלו לקבוע הסתברותית איזה הנחות הם יקבלו, למשל 100% הנחה 0 משתמשים יקבלו, 20% הנחה 80% מהמשתמשים יקבלו, הנותרים יקבלו 25% הנחה.

באחד האתרים שהפעלנו את גלגל המזל, אחוזי ההרשמה עמדו על 50%, זה נתון בלתי נתפס!

כל הרשמה או מייל כזה הוא לקוח פוטניאלי שתוכלו לדוור לו לפני הבלאק פריידי ובמהלכו. 

הציעו הנחות (באמת) שוות

דמיינו את הגולשים כציידים, שמחפשים ברשת הזדמנויות טובות לצוד, אם תציעו הנחה "רגילה" כמו בכל ימות השנה הם ידלגו על האתר שלכם, אבל אם תציעו הצעה ששווה לצוד אותה הם לא יהססו להוציא את החץ וקשת, או יותר נכון את כרטיס האשראי שלהם ולצוד את העסקה שאי אפשר לסרב לה.

לסגור את היום רווח הוא נושא סופר חשוב, אבל בוא נחשוב עסקית, אם תצליחו במהלך הבלאק פריידי להכניס הרבה לקוחות חדשים לאתר שלכם באחוז רווח קטן מאוד (נגיד 300 לקוחות חדשים) שווה לכם מאשר לא להכניס בכלל או להכניס מעט מאוד (נגיד 15 לקוחות חדשים), כי הרי הסיכוי שלכם למכור להם שוב הרבה יותר גדול ובמכירות הבאות תוכלו להכניס את הרווח שרציתם. הסבר נוסף על זה בהמשך.

אז איזה הנחות כדאי להציע?

הציעו הנחות מפתות.

  • 1+1 הוא מבצע נהדר וטוב לאלה שרוצים "לנקות" מלאי שוכב.
  • קונים ב 300 משלמים 200 מבצע מעולה
  • 50% הנחה על כל החנות!
  • תנו הצעות מיוחדות אפילו יותר ללקוחות VIP
  • בונוס: משלוח חינם בתקופת הבלאק פריידי (בהנחה שהמשלוח עולה כסף)

לא חייב "80%" כדי שישמע הרבה, זה מאוד תלוי בסופו של דבר ביכולות שלכם ובמבצעים שאתם רגילים לתת, אך חשוב לתת יותר ממה שאתם נותנים בדרך כלל, יש לנו לקוח שנותן 10% הנחה במהלך השנה, ובבלאק פריידי הוא נתן שנה שעברה 25% כי זה המקסימום שהוא יכול לתת והוא עשה הרבה מאוד מכירות (פי 5 מבדרך כלל).

זה הזמן להחליט על ההצעה שלכם, על ההנחה שתרצו לתת בחנות שלכם. קחו רגע וכתבו אותה…

החלטתם? האם הייתם צדים את ההצעה בעצמכם?

אם כן, אפשר להמשיך 🙂

מלאי רבותיי, מלאי!

מלאו את החנות שלכם בכל טוב, חדשו מלאי ודאגו שלא תהיה לכם חנות שרוב מוצריה אזלו מהמלאי. לגולשים אין סבלנות, אם הם יראו כמה מוצרים שאזלו מהמלאי, במיוחד מוצרים שווים, הם יתחילו להמציא לעצמם סיפורים כמו "המוצרים השווים נמכרו והלא טובים שאף אחד לא רוצה נשארו" והם ימהרו לצאת.

תוכלו להוציא דו"ח מלאי בחנות שלכם ולראות לאיזה מוצרים המלאי נמוך או חסר מלאי ולחדש את המלאי לפי זה.

אם אין לכם איפשרות לחדש את המלאי, פשוט הורידו את המוצרים מהחנות עדיף מאשר שהם ישארו עם תווית של "אזל מהמלאי" ויתנו רושם מוטעה.

הבלאק פריידי הוא הזדמנות להיפטר ממלאי שוכב כמו שהזכרתי בחלק של ההנחות, בדקו את יש לכם מוצרים שאתם לא מצליחים למכור ועשו מבצעים שווים עליהם.

פרסום ושיווק

הצלחת החנות שלכם בבלאק פריידי תלויה בהנחות שתתנו וביכולת שלכם להוציא את הידיעה החוצה ולהביא קונים פוטנציאלים לחנות.

אחרי שקבעתם הנחות שנראה לכם פראייר מי שלא יקנה, עכשיו זה הזמן לתכנן מאיפה הגולשים יגיעו.

ניוזלטר (מייל)

הוציאו ניוזלטר לרשימת הפוצה שלכם כשבוע לפני הבלאק פריידי וידעו אותם בהנחות הצפויות להיות.

אם תכננתם להגריל גיפט קארד תשתפו אותם כדי שגם הם ידעו וישתתפו.

הכינו מיילים מראש שישלחו בבלאק פריידי ותזמנו אותם כי לא יהיה לכם זמן לשלוח ניוזלטר באותו היום, מציעים להכין 3 מיילים כאלה לאותו יום שישי:

– 7:00 בבוקר

– 14:00 בצהריים

– 21:00 בערב

black-friday-newsletter
מקור התמונה: Pinterest

במידה ואתם ממשיכים את הבלאק פריידי לסייבר מנדיי, צרו מיילים נוספים לימים הבאים בסגנון "הטירוף ממשיך!!!", ליום אחרון הכינו 3 מיילים שהתוכן שלהם יהיה בסגנון "הזדמנות אחרונה לניצול הנחות בלאק פריידי,מחר המחיר עולה למחיר המקורי" צרו תחושת פספוס.

פושים (אפליקציה)

'- איך להגדיל את המכירות שלך בתקופת ה- Black Friday
פוש GIF ממערכת הפושים שלנו

לא דיברתי על נושא המובייל במאמר הזה, אבל כל כך חשבו שתהיה לכם חווית מובייל מושלמת כי אם ההנחות יהיו משגעות ותביאו אלפי קונים לחנות אבל אין לכם חווית מובייל מושלמת, זה פשוט לא יקרה.

אפליקציית חנות היא פלוס משמעותי עבור החנות שלכם, יכולת התקשורת דרך פוש נוטיפיקשיין, התראות לנייד, מאפשרת לבלוט בקאוס של הבלאק פריידי ולהבטיח שהמסרים שלכם מגיעים ונקראים, בואו נודה בזה, אותו לקוח הולך לקבל מעוד עשרות חברות אחרות מיילים על בלאק פרייידי, באפליקציה אתם תהיו בין הבודדים שיעשו את זה.

שלחו פושים לפני הבלאק פריידי וידעו את הלקוחות שבקרוב זה הולך לקרות, מציע שתתנו צ'ופר נוסף רק למשתמשי האפליקציה, זו יכולה להיות הנחה נוספת או משלוח חינם, או אפילו להתחיל את הבלאק פריידי 24 שעות לפני האתר או האריכו את תקופת הבלאק פריידי רק באפליקציה, זה יחזק את התחושה למשתמשי האפליקציה שהיה שווה להוריד את האפליקציה, שהם מקבלים יחס מיוחד ויעודד הורדות נוספות.

תזמנו פושים לכל תקופת הבלאק פריידי, צרו פוש קרוסלה ,תמונה, GIF, תבלטו וצרו עניין!

אל תהיו כמו כולם 🙂

רשתות חברתיות (אורגני)

שאתם רואים מישהו בוהה בטלפון הנייד שלו תדעו שרוב הסיכויים שהוא בודק את הפייסבוק או האינסטאגרם שלו.

מדיה חברתית היא חלק בלתי נפרד משיווק הבלאק פריידי, צרו פוסטים ויראלים (תייגו חבר שישמח לקבל 50% הנחה על גלקסי S8), צרו אינטראקציה עם הגולשים ע"י פרסום פוסטים של שאלות (מבחינתך, איזה מוצר חובה שיהיה בהנחה בבלאק פריידי), צרו סקרים (לייק לספה הצהובה, לאב לספה האפורה, הספה הזוכה תהיה ב 50% הנחה), צרו עניין עם הקהל סביב המוצרים שלכם והבלאק פריידי.

fb back friday

רשתות חברתיות וגוגל (פרסום ממומן)

אתם יכולים לסמוך על פייסבוק שיקמו אורגנית או תוכלו לממן את זה וללכת על בטוח, מה את מחליטים?

אם אתם רוצים להגיע ליותר אנשים, פוסטים ממומנים זו התשובה.

השתמשו במערכת הפרסום של פייסבוק כדי לפרסם בפייסבוק ובאינסטאגרם, והשתמשו במערכת הפרסום של גוגל כדי לפרסם בגוגל וביוטיוב.

חשוב: הגדירו קמפיין רימרקטינג דינמי ייעודי לבלאק פריידי.

אם אתם לא בטוחים איך לעשות את זה, מומלץ לקחת חברה שיודעת לפרסם כדי שתפיקו את המקסימום מהאירוע הזה, זכרו, זה פעם בשנה, חבל לפספס.

שיתופי פעולה

יש לא מעט רעיונות לשיתוף פעולה, הנה לכם כמה:

בלוגרים ומובילי דעה:

חפשו בלוגרים ומובילי דעה בתחום שלכם, פנו אליהם שיפרסמו פוסט או כתבה באתר שלהם על הבלאק פריידי באתר שלכם ותציעו מוצרים במתנה כתמורה.

אל תהססו לפנות למובילי דעה עם עשרות או מאות אלפים ולסלבים, הם ישמחו לקבל ממכם מוצרים במתנה בתמורה לפרסום פוסט.

שיווק שותפים:

אם אין לכם תוכנית שותפים באתר כדאי לכם לחשוב על זה, לא רק לבלאק פריידי אבל גם.. העניין פשוט, לכל משווק יש קישור ייחודי, בעזרת הקישור הזה הוא מפנה לקוחות פוטנציאלים לאתר שאם יקנו הוא יקבל עמלה. נניח למשל אתם מוכרים אוכל לבעלי חיים והמשווק הוא בעל אתר לאילוף כלבים, הוא מפרסם את הקישור היחודי באתר שלו, גולשים שיגיעו מהאתר שלו ויקנו הוא יקבל עמלה. בשיטה הזו יש אינטרס מובהק למשווקים לפרסם את האתר שלכם.

המלצה במייל:

תוכלו לפנות לאנשים בתחומים משלימים ולבקש מהם לשלוח מייל לרשימת התפוצה שלהם, בתמורה אתם תשלחו מייל עם המלצה על השירות שלהם לרשימת התפוצה שלכם. למשל בדוגמא של אותו מאלף כלבים הוא ישלח לרשימה שלו ויידע אותה על הבלאק פריידי באתר שלכם, אתם תשלחו לרשימת התפוצה שלכם ותפרסמו את שירותיו. WIN WIN.

מהירות ויציבות

מהירות - איך להגדיל את המכירות שלך בתקופת בלאק פרייד

מהירות

אין מקום באינטרנט לאתרים איטיים, הגולשים לא מתייחסים אליהם, הגולשים הם גם אני, את ואתה. גם לנו אין סבלנות לחכות 10 שניות שאתר יטען.

אם תמיד רציתם לשפר את המהירות של האתר, זו ההזדמנות.

אפשר להשתמש בכלי של גוגל לבדיקת מהירות ולשלוח למתכנת שלכם מהמערכת מייל עם הצעות לשיפור המהירות.

יציבות

אם תיישמו את רעיונות השיווק והפרסום שהצעתי לכם, אתם צפויים לקבל גל של כניסות במהלך ה Black Friday, תזכרו שזה אירוע של פעם בשנה, והדבר שאתם הכי רוצים להימנע ממנו הוא נפילות של השרת וחוסר יציבות של האתר.

צרו קשר עם חברת השרתים ותתייעצו איתה על משאבי השרת, בדקו מולה אם השרת מתאים לפי 10 יותר תנועה ובמידת הצורך שדרגו את השרת לכל תקופת חודש נובמבר.

אסטרטגיית מיילים

נטישה מהסל

סביר להניח שיש לכם כבר סדרת מיילים על נטישה מהסל, הפסיקו אותה, במקום צרו סדרת מיילים חדש עם תוכן שמתאים לבלאק פריידי ובזמנים קצרים יותר, שהמייל הראשון ישלח אחרי שעה אחת מהנטישה בלבד.

לקוחות שרכשו

זו  ההזדמנות שלכם למכור ללקוחות חדשים פעם נוספת, כדי לעשות זאת אתם צריכים לחשוב על טיימינג (מתי לשלוח), ועל הצעה (מה אני רוצה למכור להם ובעיקר איך אני יכול לשפר להם את הקניה הראשונה).

כדאי לשקול גם קופון לעידוד רכישה חוזרת.

אז אם יש לכם חנות למצלמות למשל, והלקוח קנה מצלמה עם קייס אבל לא קנה חצובה, תוכלו לתזמן מייל פרסונאלי שישלח אחרי 10 ימים ויעשה את ה UPSELL בשבילכם, הנה דוגמא למייל בסגנון:

היי [שם],

אנחנו מקווים שאתה נהנה מהמצלמה שרכשת מהאתר שלנו, ממליצים לך לצפות בסרטון הדרכה על המצלמה [לינק], לא תאמין איזה תמונות אפשר להוציא איתה אם משתמשים בפיצ'רים בצורה נכונה.

[שם], שמנו לב שלא קנית חצובה, היא קריטית כדי להוציא תמונות חדות במיוחד כמו שמוסבר בסרטון ההדרכה, אכפת לנו שתפיק את המירב מהמצלמה שרכשת ולכן אנחנו רוצים לתת לך 20% הנחה על החצובה.

השתמש בקוד קופון הזה: 20off

[תמונה של חצובה, תיאור קצר, קישור, מחיר רגיל, מחיר אחרי הנחת 20%]

אנחנו זמינים לכל שאלה במייל חוזר.

*המלאי מוגבל, שווה להזדרז כדי להבטיח את החצובה.

לסיכום

אני מקווה שהמאמר נתן לכם רעיונות ומוטיבציה לעשות שינויים בחנות שלכם לקראת ה Black Friday ויותר מזה מקווה שתגדילו את המכירות שלכם במהלך יום שישי השחור פי 5 מהממוצע החודשי שלכם.

אם יש לכם שאלות, תרגישו חופשי לכתוב בתגובות למטה 🙂

בהצלחה במכירות!!

רוצה עזרה ב BLACK FRIDAY?

מלא/י את הפרטים שלך בטופס הבא ונחזור אליך תוך זמן קצר

שתפו
'ג׳ורג׳ שופאני'

'ג׳ורג׳ שופאני'

רוצה חנות באינטרנט?
רוצה לשדרג חנות קיימת?

מלא/י את הפרטים שלך בטופס הבא וניצור קשר תוך זמן קצר

רוצה לדבר עכשיו? צור קשר
call us icon - איקומרס
שיחה טלפונית
back you icon - חברת איקומרס
רוצה שנחזור אליך?

אפיון זה חזון!

ענה על שאלון ותוך 10 דק׳ יהיה לך ביד
אפיון מרשים ומקצועי לאתר המכירות שלך!

מסמך אפיון לחנות נעליים לדוגמה - חברת איקומרס