הישארו מעודכנים!

וקבלו בחינם טיפים ושיטות לניהול יעיל יותר ולהגדלת המכירות בחנות וירטואלית שלכם

[השוואה] כמה עולה לבנות חנות באינטרנט

אם הגעתם למסקנה שאתם רוצים להקים חנות באינטרנט והתחלתם לקבל הצעות מחיר מכל מיני חברות, בטח שמתם לב לפערי המחיר הגדולים בין ההצעות, זה דיי מבלבל ובמיוחד שכל החברות נשמעות מקצועיות, והשאלה היא למה יש פערי מחיר כל כך גדולים ואיך יודעים במי לבחור?

במאמר הזה אתם תכירו את הפלטפורמות הפופולריות להקמת חנות, את ההבדלים ביניהן והעלויות כמובן, תוכלו לצאת עם מסמך אפיון מקצועי לחנות שלכם ולהשוות בין הצעות המחיר בצורה נכונה.

אז יאלה מתחילים 🙂

2 פלטפורמות לבניית חנות שתתקלו בהן

עיצוב באנר או אתר רספונסיבי לא אמורים להשפיע על הצעת המחיר. מה שכן משפיע על ההצעה זה הפלטפורמה עליה מקימים את החנות האינטרנטית שלכם, בואו נכיר את 2 הפופולריות:

פלטפורמת חנות בקוד פתוח

אם טרם נתקלתם במושג "קוד פתוח" מדובר בתוכנה חופשית שנתמכת על ידי קהילה ענקית של אלפי מתכנתים מכל העולם, הפלטפורמות הפופולריות בתחום חנויות האונליין הן Magento ו- WordPress.

מה ההבדל ביניהן?

Magento היא מערכת מכירות מקצועית שהוקמה במטרה לאפשר ליזמים ולבעלי עסקים למכור באינטרנט. המערכת מגיעה עם פיצ'רים מתקדמים לניהול החנות כבר Built-in, כל מה שמוכר באינטרנט צריך ואפילו מעבר.

חנויות שבנויות במג'נטו: המזווהTerminal Xתיקי עמנואל ועוד.

WordPress היא מערכת בלוג או אתרי תדמית שבניגוד למג'נטו לא הוקמה במיוחד למטרת מכירות באינטרנט, אך בעזרת תוסף צד שלישי בשם Woocommerce ניתן להרחיב את יכולותיה לחנות אינטרנטית.

חנויות שבנויות בוורדפרס: שלומית אופירכיסים ועוד.

 

היתרונות הבולטים בקוד פתוח:

1. החנות 100% שלכם: אם בא לכם לעבור לחברה אחרת בשלב מסוים תוכלו לעשות זאת, אתם לא תלויים באף חברה.

2. גמישות מלאה: כל מה שבא לכם תוכלו לעשות, הגמישות בקוד פתוח ברמת העיצוב והפיתוח מאפשרת לכם לפתח חנות ייחודית, להביא לידי ביטוי את הרעיונות שיש לכם באתר וליצור חנות מיוחדת.

3. אלפי תוספים זמינים: אולי אחד היתרונות הבולטים, תוכלו להרחיב את יכולות החנות על ידי התקנת תוספים בעלות ממוצעת של $80 (חד פעמי) במקום לפתח באלפי שקלים.

4. עדכונים: המערכת תמיד up-to-date והעדכונים זמינים לכם.

5. תמיכה בשירותים צד ג': כלים מקצועיים ברחבי האינטרנט כמו הקלטת תנועת הגולשים, פרסונאליזציה, אפליקציה ועוד תומכים במערכות קוד פתוח.

6. אינטגרציה: ניתן לממשק את החנות עם מערכת ה-ERP שלכם.

7. מדריכים בכל שפה שתרצו: מלבד ההדרכה האישית שתקבלו, האינטרנט מלא בהדרכות, חפשו בגוגל או יוטיוב ובשניה יש לכם הסבר למה שחיפשתם.

 

החסרונות בקוד פתוח:

1. בעלי מקצוע בשפע – רובם לא מקצועיים: שוק האינטרנט פרוץ, אין תעודות או רגולציה, כל אחד מציג את עצמו כמומחה, בפועל מעט  מאוד יודעים את העבודה בצורה מקצועית ומושלמת, יש מלא שלא עומדים ביעדים ואפילו לא מגישים את הפרויקט בכלל.

 

עלויות:

ישנן שמועות שמג'נטו יותר יקרה מוורדפרס, אבל המציאות היא שעלויות פיתוח לחנות מקצועית באשר היא, מג'נטו או וורדפרס, הן פחות או יותר או הדבר.

העלויות משתנות בהתאם לדרך בה תבחרו לפתח את החנות:

חנות תבניתית: אתם בוחרים תבנית עיצוב מוכנה – העלות נעה בין 8,000 ש"ח עד 15,000 ש"ח.

חנות בהתאמה אישית: עיצוב מותאם אישית לצרכים שלכם – העלות מתחילה בדרך כלל מ 20,000 ש"ח.

בנוסף לעלות ההקמה ישנה עלות חודשית לאחסון, העלות יכולה להיות 100 ש"ח בחודש ויותר, תלוי בשרת.

 

מתי כדאי להשתמש בקוד פתוח:

בחרו בקוד פתוח שיש לכם וויז'ן לאיך החנות שלכם צריכה להראות, בא לכם חנות ייחודית, לא בא לכם שהחנות שלכם תהיה עוד אחת מתוך אלפים אלא שתהיה ממש מיוחדת ואפילו בולטת, אתם רוצים לשלב פיצ'רים מיוחדים ומתקדמים, אתם רוצים לנצל את מלוא הפוטנציאל של הפעילות האינטרנטית שלכם ולא מתאים לכם שהפלטפורמה תגביל אותכם מלהשיג את היעדים שלכם.

 

חנות בקוד סגור (השכרה)

חנות בקוד סגור היא חנות בהשכרה, חברה שפיתחה פלטפורמת חנות ונותנת לכם להשתמש בפלטפורמה. המושג "קוד סגור" אומר שהגישה לקוד מוגבלת (אם בכלל), כך שלא ניתן לבצע שינויים מתקדמים בחווית המשתמש (למשל בקופה) או לפתח דברים מיוחדים כמו שאפשר במערכות אחרות. 

אפשר להשוות את זה להשכרת רכב, בהחלט תוכלו לשים כיסא תינוק מאחורה או אולי לשים שלט "Just married" על השמשה האחורית ולקשור קופסאות שימורים אם תרצו, אבל בשום פנים ואופן לא ירשו לכם לגעת במנוע גם אם זה למטרות שיפור, גם לא לפתוח גג נפתח או לצאת עם הרכב לסיני – בקיצור, תאלצו להשאר בארץ ולהסתפק רק במה שאפשר…

מצד שני, פלטפורמה כמו Shopify היא אחת הפלטפורמות המתקדמות בעולם, יש לה חנות אפליקציות (תוספים) שמרחיבה את היכולות שלה וחלקן אפילו יוצאות מהכלל!

חנויות קוד סגור בדרך כלל מבוססות על תבניות, בלחיצת כפתור התבנית שבחרתם מותקנת בכתובת הדומיין שלכם והחנות מוכנה לשימוש.

 

היתרונות הבולטים של קוד סגור:

1. מהירות: לפעמים זה עניין של דקות ויש לכם חנות מוכנה להזנת מוצרים.

 

החסרונות בקוד סגור:

1. החנות לא שלכם – חתונה קתולית: לא תוכלו לבצע שינויים משמעותיים בחנות, לא תוכלו לעבור לחברה אחרת או לאחסן במקום אחר ולא תוכלו למכור אותה אם מישהו יבוא ויציע לכם תמורה יפה!

2. החברה נופלת? נפלתם איתה: בגלל שהקוד לא ברשותכם, אם החברה פושטת רגל, הלך לכם האתר, אתם מאבדים הכל ונשארים בלי כלום, ותצטרכו להתחיל הכל מהתחלה.

3. כפופים ליכולות המערכת – זה מה יש: הפיצ'רים במערכות קוד סגור מוגבלים (כמו למשל מערכת המבצעים), מה שיש זה מה שאפשר, אתם צריכים להתאים את עצמכם לחנות במקום שהמצב יהיה הפוך.

4. פיצ'רים מתקדמים בתשלום חודשי: כשתרצו לשלב פיצ'רים מתקדמים, תחוייבו עליהם חודשית, למשל אם אתם רוצים התממשקות לזאפ סביר להניח שתשלמו על הפיצ'ר באופן חודשי.

5. עמלות על מכירות – יש לכם שותפים: ישנן חברות שיגבו ממכם עמלה על כל מכירה בחנות בנוסף לדמי השימוש החודשיים (שופיפיי למשל).

6. אין ייחודיות: מכיוון שבדרך כלל חנויות אלה מבוססת תבנית, מתחרה שלכם יכול להקים בדיוק אותה חנות.

7. DIY: במערכות של "עשה זאת בעצמך" המטרה הופכת "לבנות חנות" במקום "למכור באינטרנט", המון זמן השקעה ובסופו של דבר התוצאה לא תהיה משביעה רצון.

 

עלות:

בחלק מהפלטפורמות ניתן להקים את החנות לבד (שופיפיי מאפשרת זאת למשל), במקרה כזה תהיה לכם רק עלות חודשית לשימוש בפלטפורמה שמתחילה בכ- 150 ש"ח בחודש.

לעומת זאת, אם החברה או ספק חיצוני מקימים לכם את החנות ישנה עלות הקמה שנעה בדרך כלל מ 4,500 ש"ח על חנות תבניתית ועד 16,000 ש"ח לחנות בהתאמה אישית.

 

מתי כדאי לבחור במערכת:

אם הדרישות שלכם בסיסיות ואין לכם בעיה שתקום חנות דומה לשלכם, אז פלטפורמת קוד סגור יכולה להיות פתרון טוב. עוד יותר, אם אתם רוצים למכור אופנה, אקססוריז וכאלה שופיפיי יכולה להתאים כי יש להם תבניות יפות, אם זאפ הינה חלק בסיסי מאסטרטגיית השיווק שלכם מערכות ישראליות יכולות לשמש כפתרון טוב.

 

איך משווים בין הצעות מחיר?

קודם כל לא מבקשים הצעת מחיר בלי שיהיה לכם אפיון לחנות. הכינו מסמך אפיון מסודר שמפרט את מטרות החנות, קהל יעד, מבנה הדפים, פיצ'רים שהייתם רוצים שיהיו בחנות, שיטות תשלום, שיטות משלוח, בקיצור ה-כ-ל 🙂

איפון לחנות וירטואלית (בחינם)

הכנו לכם שאלון אינטרנטי פשוט שבסיומו תקבלו מסמך אפיון מקצועי למייל.

אחרי שיהיה לכם מסמך אפיון ביד, תוכלו לפנות לחברות איקורמס ולבקש הצעת מחיר, הצעת מחיר משווים פלטפורמה מול פלטפורמה, למשל וורדפרס מול וורדפרס.

השוואה בין קוד פתוח לבין קוד סגור היא השוואה לא נכונה.

כדאי לדעת:

1. אתר רספונסיבי לא אמור להשפיע על המחיר – זה סטנדרט (מזמן)

2. מספר מוצרים, דפים קטגוריות וכו' – לא אמור להשפיע על המחיר

3. התממשקות עם מערכת ERP מייקרת משמעותית את ההצעה (למעט אם מדובר רק במלאי)

4. חנות בשתי שפות מייקרת בדרך כלל את ההצעה ב 30%.

5. תוספים חיצוניים עולים כסף, יש לבדוק איזה תוספים כלולים בהצעה ואיזה לא.

6. ישנן עלויות סליקה וחשבוניות אוטומטיות – התשלום לחברת הסליקה בפרד מעלויות החנות.

7. ישנה עלות שנתית לחידוש הדומיין (www) – אפשר שהחברה תנהל לכם והתשלום יהיה דרכה.

 

איך בוחרים את החברה המתאימה

האם צריך לבחור את ההצעה הזולה ביותר? לא בדיוק.

אולי את הצעת המחיר האמצעית, לא זאת שהייתה הכי זולה או הכי יקר? מממ.. לא בהכרח.

בניית חנות אינטרנטית היא לא מוצר מדף, כל חברה תבנה מוצר אחר שיהיו לו תוצאות אחרות, לכן מעבר למחיר יש כמה פרמרטרים שרצוי מאוד לבדוק כדי לוודא שאתם בוחרים בחברה המתאימה לצרכים שלכם:

1. אנשים 

  • מי הם האנשים שאתם הולכים לעבוד מולם?
  • מה הניסיון שלהם?
  • כמה זמן הם בתחום?
  • האם הם מכרו באינטרנט בעצמם?
  • אתם מרגישים שיש להם תשוקה למקצוע או מה שמעניין אותם זה למכור לכם?
  • מה האסטרטגיה שהם מטמיעים בחנויות שהם בונים?
  • איזה תמיכה הם נותנים בהמשך?

2. תיק עבודות

  • האם יש להם תיק עבודות מרשים?
  • האם הם בנו חנויות בתחום שלכם?
  • מה מיוחד בחנויות שהם בונים?
  • האם החנויות בתיק עבודות פעילות או שנסגרו?

3. ממליצים

אם המחיר סבבה, האנשים מקסימים ובעלי ניסיון, התיק עבודות שלהם מושלם ומקורי – עד כאן מצוין!

כדאי לבקר בעמוד ממליצים באתר של החברה ולקרוא המלצות של לקוחות. בנוסף תבקשו טלפונים של כמה לקוחות ודברו איתם טלפונית. תשאלו אותם על התהליך שעברו:

  • כמה זמן לקח לסיים את העיצוב ואת ההקמה כולה?
  • איך החברה הייתה במהלך התהליך?
  • מי הניע את התהליך קדימה?
  • האם הפרויקט זרם או שהיה תקוע?
  • עכשיו שהפרויקט באוויר איך שיטת העבודה איתם?

אחרי השיחות עם הממליצים תוכלו להיות יותר בטוחים עם החלטתכם.

 

סיכום

המאמר עוסק בעלות הקמת חנות אינטרנטית, אין ספק שמחיר הוא פקטור ואם הנושא לא היה מעניין אתכם לא הייתם מגיעים עד לכאן. אך כדאי לזכור ש:

חנות איכותית + הקמה מהירה + מחיר זול = זה לא קיים.

 

אחרי שבחרתם חברה להקמת החנות שלכם, לא מעט עבודה כרוכה מהצד שלכם, לכן חשוב מאוד שתבחרו את החברה הנכונה כדי שלא תתחילו מחדש או תוותרו חלילה על החלום.

רוצה לקבל הצעת מחיר?

מלא/י את הפרטים שלך בטופס הבא ונחזור אליך תוך זמן קצר

שתפו
0
ג׳ורג׳ שופאני

ג׳ורג׳ שופאני

בעלים ומנכ"ל אוריג'ינל קונספטס, מאוהב ומלא תשוקה לאיקומרס כבר יותר מ 10 שנים, תכנן חנויות מ-0 ועד למחזור של מליונים, נשוי לדוריס ואב לשני קטנטנים סטפאן וג'וליאן, אם הוא לא מתכנן את החנות הגדולה הבאה או עם המשפחה, סביר להניח שתמצאו אותו על שובר גלים דג לו להנאתו 🙂

רוצה לקבל הצעת מחיר להקמת חנות באינטרנט?

מלא/י את הפרטים שלך בטופס הבא וניצור קשר תוך זמן קצר

מוכן להתחיל? צור איתנו קשר

שיחה טלפונית

רוצה שנחזור אליך?