הישארו מעודכנים!

וקבלו בחינם טיפים ושיטות לניהול יעיל יותר ולהגדלת המכירות בחנות וירטואלית שלכם

קידום חנות באינסטגרם: המדריך לעסקים מתחילים

בין כל הרשתות החברתיות, אינסטגרם הפכה להיות שחקנית מרכזית ברשתות החברתיות וליצירת תנועה ראשית לאתרי מכירות במיוחד אם מדובר באתרי תכשיטים, אקססוריז ובכל עולם האופנה.

בשנים האחרונות, אינסטגרם גדלה והתפתחה בקצב דומה לפייסבוק, אימצה במהירות פיצ'רים חדשים והפכה להיות בעלת ערך רב יותר לעסקים ולמשתמשים כאחד.

אם אתם חדשים באינסטגרם, אתם במקום הנכון, במדריך למתחילים הזה נתאר את כל היסודות של שיווק באינסטגרם, כולל:

  • איך ליצור פרופיל אולטימטיבי
  • 5 סוגי פוסטים להגדלת עוקבים ומכירות
  • 6 סוגי האשטאגים להגדלת התנועה לפרופיל
  • איך לתייג מוצרים באינסטגרם
  • איך להפעיל תחרות באינסטגרם
  • איך למדוד את הפעילות השיווקית שלך באינסטגרם

למה להשתמש ב Instagram לשיווק החנות שלך?

אינסטגרם היא חלק עיקרי ממסחר שיווקי של עסקים רבים – ומסיבה טובה. לאינסטגרם יש קהל גדול ומגוון, ניתן למצוא שם מותגים גדולים כמו ASOS, GUCCI, VALENTINO ועוד אלפים רבים, סלברטאים ומובילי דעה כמו קים קרדשיאן, פריס הילטון, קיארה פראני, ואפילו מישראל כמו גל גדות, בר רפאלי, נטע אלחמיסטר ועד רבים, כל הבאז הזה יוצר מעורבות של קהל רחב שעוקב, מתעניין ומשתמש באינסטגרם.

מחקרים הוכיחו את היתרונות הללו בבירור, ומצאו שהם יכולים לתרגם את היתרונות של האינסטגרם ישירות למכירות.

נתונים

80% מהמשתמשים עוקבים אחר מותג אחד לפחות באינסטגרם, כאשר 60% מהמשתמשים האלה אומרים שהם גילו מוצר או שירות בדרך הזאת.

לפחות 30% ממשתמשי אינסטגרם רכשו מוצרים שהם מצאו באינסטגרם.

65% מהפוסטים עם מעורבות הכי גבוהה היו בהם מוצרים מקודמים באופן ברור.

בקצרה, אינסטגרם ומוצרים הולכים טוב ביחד 🙂

איך עושים פרופיל עסקי באינסטגרם

הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לוודא שיש לכם פרופיל עסקי, למה חייב שיהיה לכם אינסטגרם עסקי? אינסטגרם עסקי בניגוד לפרטי מאפשר לכם לתייג מוצרים, לראות סטטיסטיקה, לפרסם באופן ממומן ועוד. אם אין לכם עדיין פרופיל עסקי תוכלו להפוך את חשבון האינסטגרם הפרטי לעסקי.

איך הופכים חשבון אינסטגרם פרטי לעסקי?

  • פותחים את האינסטגרם בנייד
  • נכנסים לפרופיל האישי
  • לוחצים על "הגדרות פרופיל"
  • שם יופיע לכם לינק ל
    Try Instagram Professional Tools
    או
    Switch to business profile
  • לוחצים עליו ומתחילים בהגדרות

אם אתם לא מוצאים את דרככם לקישור של הפיכת פרופיל לעסקי, סביר להניח שזה בגלל חוסר תאימות גרסאות בין ההסבר לגירסת אפליקציה שלכם, במצב כזה מומלץ לעקוב אחר הוראות של אינסטגרם באתר הרשמי שלהם.

הגדרות הפרופיל:

רוב בתי העסק יודעים את היסודות של הגדרת פרופיל באינסטגרם –  אתם צריכים למלא את פרטי הקשר של העסק שלכם ולבחור תמונת פרופיל שתהיה קלה לזיהוי כמו לוגו, זוהי התחלה מצוינת.

אינסטגרם השיקה מספר שינויים המשפיעים על פרופילים עסקיים. כדי להפיק את המרב מהפרופיל המוגבל שלכם באינסטגרם, עליכם לכלול בפרופיל את הדברים הבאים:

  • האשטג - האשטג יכולים להתווסף לתיאור הפרופיל שלכם באמצעות הסימון # ולאחר מכן לרשום את הביטי הרצוי, בדיוק כמו שהייתם עושים בפוסט רגיל. התמקדות בהאשטג של המותג שלכם היא הבחירה הטובה ביותר עבור העסק שלכם.ניתן לעשות האשטג גם בעברית וגם באנגלית.
  • לינק לקישור לפרופיל - יש כמה אפשרויות כיצד להשתמש בזה, אבל עכשיו אתם יכולים גם להוסיף קישורים ללחיצה לפרופיל משתמש אחר בביו שלכם. אם יש לכם שני פרופילים שונים עבור החברה שלכם, אתם יכולים לצרף קישור לפרופיל של החברה האחרת. אם יש לכם שיתוף פעולה עם חברה אחרת, תוכלו לצרף קישור אליהם. תוכלו גם להשתמש בתכונה זו כדי לשלוח אנשים לפרופיל האישי שלכם.
  • סטורי היילייטס - זו תכונה חדשה יחסית שמאפשרת לכם להוסיף סיפורים "שפג תוקפם" תוך 24 שעות, ויוצגו בפרופיל שלכם לאורך תקופה זו. זה עוזר לפרופיל שלכם להיראות מעניין יותר ומאפשר לכם להציג תוכן שהעלתם לסטורי בעבר ובכך לשמור אותו מעל 24 שעות.

הנה דוגמה של ASOS המשלבת את כל שלושת התכונות הללו לתוך פרופיל מותאם היטב:

5 סוגי פוסטים להגדלת העוקבים והמכירות

אם אתם רוצים לקבל תוצאות באינסטגרם, אתם צריכים לדעת אילו סוגים של פוסטים יביאו ביצועים טובים ביותר.

למרות שהקהל מגוון, יש הרבה נתונים שמשותפים לכולם ודבר זה יכול לתת לנו קצת תובנה על איך להתחיל.

סוגי הפוסטים שמשתמשים אוהבים לראות הם די נפוצים.

הקהל אוהב לראות פוסטים של:

  1. קידום מכירות
  2. ציטוטים שנותנים מוטיבציה
  3. תמונות של מוצרים
  4. תוכן "עשה זאת בעצמך"
  5. תוכן הדרכה ותמונות משותפות ממשתמשים אחרים (כלומר, תוכן שנוצר על ידי משתמשים)

עם זאת, הם רוצים לראות מגוון רחב, הם יהיו משועממים אם תשתמשו בסוג אחד של פוסטים במשך זמן רב מדי.

סרטונים יכולים לשתף מידע נוסף עם המשתמשים, אך תמונות באיכות גבוהה בדרך כלל משיגות מעורבות של 36% יותר קהל בממוצע. אם אתם מתכוונים להשתמש בוידאו, השתמשו בוידאו קצר. משתמשי אינסטגרם הם בעיקר משתמשים בניידים, והם אינם צפויים להישאר במשך יותר מעשר עד חמש עשרה שניות בכל פעם.

אתם צריכים גם לשנות את שיטות וזוויות הצילום והאפקטים מדי פעם, כי אתם לא רוצים לשעמם את העוקבים שלכם באמצעות בומרנג בכל יום.

במובנים רבים, האסתטיקה של התמונות וסרטוני הווידאו הם מאוד חשובים. אינסטגרם היא, אחרי הכל, רשת חברתית שמתעסקת בויזואליות.

3 טיפים קצרים לתמונות מוש...

  • לתמונות בהירות יש ביצועים טובים יותר מאשר תמונות כהות יותר.
  • מומלץ להשתמש ברקע נוסף או ברקע עם חלל לבן.
  • תמונות שמכילות טקסטורות מנוגדות נוטות ליצור יותר לייקים.

6 סוגי האשטגים ליצירת תנועה לפרופיל

האשטג התחיל בטוויטר, ובזמן שהם לעולם לא הצליחו בפייסבוק, הם מצרך שיווקי באינסטגרם.

רק על ידי הוספת טקסט אחרי סמל #, אתם יכולים להפוך כל מילה לביטוי שעליו אפשר ללחוץ.

כאשר משתמשים לוחצים על הביטוי, הם יועברו לכל הפוסטים הציבוריים והסטוריז המתויגים עם אותו האשטג. יותר מזה – משתמשים יכולים כעת גם לעקוב אחר האשטגים שמעניינים אותם.

זוהי דרך מצוינת למשתמשים למצוא תוכן או ביטויים שהם מעוניינים בהם, ולבעלי העסקים להרחיב את הלקוחות שמגיעים אליהם.

האשטגים ש "MUST" לשלב בקידום הפוסטים

ישנם שישה סוגים עיקריים של האשטגים:

  1. מיתוג האשטג: שם המותג שלכם – לדוגמא: #nike
  2. תחרות באמצעות האשטגים: בדרך כלל תחרויות של זיהוי תמונה או הגשת תמונות – לדוגמא #giveaway.
  3. האשטג כללי: פופלרים בקרב קהל גדול ומגוון – לדוגמא: #antiques.
  4. נישה ספציפית של של האשטג: ביטויים ומילות מפתח רלוונטיות לקהל יעד מסוים – לדוגמא: #harrypotter.
  5. האשטג עם זמן: אירועים עכשוויים וחגים יכולים לעשות את העבודה – לדוגמא: #eurovision2019.
  6. האשטג משעשע: נועדו רק כדי להצחיק או ליצור משפטים חכמים – לדוגמא: #iknowitstooearlyforchristmasstuff

תגיות קניה באינסטגרם

מושלם ל:

  • בעלי חנויות אונליין שרוצים להביא קונים מהאינסטגרם לחנות
  • מובילי דעה עם אלפי עוקבים שרוצים לייצר רווחים מחשבון האינסטגרם שלהם.
  • הפחתת פניות שירות באינסטגרם ושדרוג החוויה עם המותג שלכם

החיים לפני תיוג מוצרים באינסטגרם:

גולשים רואים מוצר בתמונה שהלאתם, כדי להגיע למוצר שבתמונה הם צריכים לסגור את התמונה, להגיע לפרופיל שלכם וללחוץ על הלינק ששמתם בפרופיל, אחר כך הם נכנסים לאתר ומתחילים בחיפוש אחר המוצר שהם ראו בתמונה – קשה.

מה שגם, מתעניינים שירצו לרכוש את המוצר ולא יכנסו לאתר, מציפים אתכם בשאלות כמו כמה עולה, איפה אפשר לרכוש, האם אתם שולחים ל… והרשימה ארוכה, ואתם עסוקים במענה לשירות לקוחות.

החיים אחרי תיוג מוצרים באינסטגם:

אתם מעלים תמונה לאינסטגרם ומתייגים את המוצרים שמופיעים בתמונה, גולשים נכנסים לתמונה ורואים לינקים ומחיר לצד כל לינק, לחיצה על הלינק תוביל אותם ישירות לדף מוצר באתר.

  • סופר נוח למשתמשים, חוויה נעימה
  • מפנה גולשים מהאינסטגרם לאתר שלכם
  • מגדיל את המכירות באתר
  • מפנה אתכם מטיפול בפניות שירות לפיתוח העסק

איך מתייגים מוצרים באינסטגרם

תהליך התיוג הוא דיי פשוט, מעלים תמונה, לוחצים על Tag products ומתחילים להקליד את שם המוצר, בוחרים במוצר הרצוי וזהו, התיוג יוצג כעת לגולשים, לחיצה עליו תוביל לדף המוצר שבחרתם.

כדי שתהיה לכם היכולת של לתייג מוצרים באינסטגרם בצורה הזו, אתם צריכים לעמוד בתנאים הבאים:

  • קבלת הסכם סוחרים במוצרים מסחריים ובתנאי המסחר
  • צריך שיהיה לכם חשבון אינסטגרם עסקי
  • צריך לקשר את חשבון האינסטגרם עם דף פייסבוק עסקי
  • ניתן רק למוכרים מוצרים פיזיים (לא דיגיטלים, לא שירות)
  • צריך להעביר את קטלוג המוצרים לאינסטגרם/פייסבוק

רוצה לתייג מוצרים באינסטגרם?

אין בעיה! מלא את הטופס למטה לקבלת פתרון מושלם.

איך להפעיל תחרות באינסטגרם

תחרויות אינסטגרם הן אסטרטגיה פופולרית במיוחד ברשת החברתית, ומסיבה טובה. הם יכולים להניב תוצאות מעולות כי כולם אוהבים את ההזדמנות להתחרות ולנצח במשהו.

חוקי תחרויות אינסטגרם שכדאי לזכור

לפני שתתחיל לבצע תחרויות באינסטגרם שלכם, כדאי שתזכור מספר חוקים חשובים:

  • אסור לרמוז או להגיד שאינסטגרם חלק מהתחרות בשום צורה
  • אינכם יכולים לבקש מהמשתמשים לתייג את עצמם או אחרים בתמונות שהם אינם נמצאים בהם.
  • אתם מבינים את החוקים המקומיים ואת הדרישות, כולל הגבלות על גיל, זכאות, או הצעות פרס.
  • עליכם לציין בבירור את כללי הכניסה וההשתתפות.

סוגי תחרויות שאתם יכולים לבצע

ישנם סוגים שונים של תחרויות שאפשר לעשות באינסטגרם – כל אחד מהם מציע יתרונות ייחודיים משלו:

  • תיוג חברים בתגובות
    ז
    ה נועד על מנת לקבל עוקבים חדשים שעלולים להתעניין בעסק שלכם. זה לא נכון עבור כל מותג אבל זה קל עבור משתמשים ועוקבים חדשים.
  • "עקוב אחרינו"
    זהו רק חלק מההשתתפות בתחרות, אך לעתים קרובות זהו יעד בסיסי עבור הרבה סוחרים. תגובה חד פעמית זה לא רע, אבל מעקב לטווח ארוך זה הרבה יותר טוב.
  • השאירו תגובה
    תחרויות אלה עשויות להראות כתחרויות התכתבות, או כאשר משתמשים פשוט מתבקשים לחלוק את דעתם או לחלוק את החוויה שלהם. תחרויות אלו הן קלות במיוחד למעקב, ומכיוון שכל אחד יכול להשתתף בהם, סביר להניח שתקבל הרבה משתתפים.
  • תחרויות צילום
    תחרות מסוג זה היא התחרות התובענית ביותר ודורשת הכי הרבה זמן ובגלל זה הפרסים צריכים להיות שווים יותר. הם דורשים מהמשתמשים לשלוח תמונה מקורית או וידאו, או לתייג את התחרות באמצעות האשטאג. הם מספקים תוכן שבו אתם יכולים לאחר מכן להשתמש בפרופיל שלכם.

רעיון: תחרות אינסטגרם ללקוחות קיימים

שאומרים תחרות אינסטגרם, הדבר הראשון שחושבים עליו זה איך להשיג עוקבים חדשים ואיך לייצר מזה הכנסה. זה צד אחד.

הצד השני והוא: תחרות אינסטגרם ללקוחות שרכשו כבר מכם.

זו תחרות שמיועדת ללקוחות שעברו את כל תהליך הקניה, קבלו את המוצר ואם המוצר משלם אז הם גם מרוצים עד השמים. הכי טבעי בעולם לבקש מהם להעלות פוסט לאינסטגרם שלהם בתמורה להזדמנות לזכות בפרס שווה, ככל שיעלו יותר תמונות הסיכוי שלהם לזכות גדול יותר.

הנה דוגמא:

"רוצה לזכות בגיפט קארד 500 ש"ח לקניות באתר? תעלה תמונה מקורית לאינסטגרם, תייג אותנו #brand-name ותכנס לתחרות בה תוכל לזכות ב 500 ש"ח לקניות באתר ובאפליקציה."

הלקוח ישקיע בצילום תמונה מקורית, התמונה תפורסם באינסטגרם שלו, הרבה תמונות כאלה יעלו לאינסטגרם, כל אחת היא הוכחה חברתית של לקוחות מרוצים וממליצים, כולן מתייגות בשם העסק או האתר ומובילות לפרופיל העסקי שלכם.

בנוסף, אתם תוכלו לעשות שימוש בתמונה בתוך האתר, אפילו להציג אותה בתוך דף מוצר כתמונות של לקוחות שקנו מוצר זה (כמו שעלי אקספרס עושים בחוות הדעת, רק שכאן התמונות הישר מהאינסטגרם).

אז הייתם מוכנים להשקיע 500 ש"ח על פרסום בחודש של לקוחות ? 🙂

להורדה בחינם: ברושור לתחרות אינסטגרם ללקוחות החנות

שנו את הטקסט, הדפיסו ושלבו עם המשלוח 🙂

* באפשרותך להסיר את המייל שלך בכל שלב מרשימת התפוצה. ללא קשר, אנחנו שונאים ספאם ומקפידים לשלוח רק מיילים איכותיים.

אינסטגרם אנליטיקס - כל מה שרציתם לדעת

ל- Instagram יש כלי מושלם שמציג נתונים, שיכולים לספק לכם שפע של מידע על ביצועי החשבון שלכם והתעניינות הלקוחות בחשבון העסק שלכם. כלי זה זמין רק לחשבון אינסטגרם עסקי.

על מנת לגשת לנתונים שלכם באינסטגרם, עבור אל דף הפרופיל שלך ולאחר מכן לחץ על סמל התרשים בפינה הימנית העליונה (סמל עם 3 קווים).

בתוך הנתונים תוכל לראות נתוני ביצועים חשובים כגון:

  • כמה אנשים ביקרו בפרופיל שלכם
  • כמה אנשים ביקרו באתר שלכם (הקישור דרך הפרופיל)
  • טווח הגעה לפרופיל - מספר החשבונות שראו את הפוסטים שלכם
  • ביצועים של כל פוסט - כמה אנשים שמרו אותו, צפו בו, או העבירו לחבר שלהם.
  • מספר צפיות כולל בסטורי שלכם

אתם גם יכולים לראות מידע חשוב על הקהל שלך:

  • מספר העוקבים ומגמות הצמיחה או הירידה האחרונות
  • מין והתפלגות גיל
  • היכן העוקבים שלך גרים - מאיזה עיר יש לכם הכי הרבה עוקבים
  • פעילות העוקבים - באיזה ימים ובאיזה שבוע יש לעוקבים שלכם הכי הרבה פעילות וכך תדע מתי לפרסם פוסטים באינסטגרם

בעוד ניתוחים אלה הם לא בדיוק מתוחכמים כמו בפייסבוק, זה עדיין נותן לנו הרבה מידע על ההתקדמות שלנו באינסטגרם. אנו יכולים לראות כיצד ההישגים והמעורבות שלנו גדלים או פוחתים מדי חודש, ונתונים רבים לגבי העוקבים שלך שהם הקהל שלך.

על ידי מידע זה ומידע על הפוסטים שלכם, תוכל לזהות מגמות ודפוסים שיעזרו לכם להפוך את השיווק שלך ליעיל יותר לטווח ארוך.

רוצה חנות אונליין שמחוברת עם אינסטגרם

אין בעיה! מלא את הטופס למטה לקבלת פתרון מושלם.

שתפו
שיתוף ב facebook
0
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
ג׳ורג׳ שופאני

ג׳ורג׳ שופאני

חנות אונליין + Instagram

חיבור מושלם שיוצר מכירות, קבל פרטים

מוכן להתחיל? צור איתנו קשר

שיחה טלפונית

רוצה שנחזור אליך?